24 listopada uczniowie klasy 6 odwiedzili miasto piernika i Kopernika – Toruń.
Wycieczka rozpoczęła się od aktywnego zwiedzaniem starówki trasą „Toruń krzyżacki” . Podczas spaceru uczniowie poznali najważniejsze i zarazem najcenniejsze zabytki historyczne oraz historię zakonu krzyżackiego. Wszyscy uczestnicy otrzymali książeczki edukacyjne z zadaniami, które wypełniali w trakcie, wykazując się nie tylko uwagą i spostrzegawczością, ale też sprytem i kojarzeniem faktów, zdarzeń i miejsc, które oglądali i o których opowiadał przewodnik. Najlepszy wynik uhonorowany został specjalną nagrodą - Katarzynkami. Kolejnym etapem wycieczki były warsztaty „Piernikowa przygoda”, na których uczniowie poznali anatomie i historię piernika oraz mieli możliwość wypieku własnych wytworów. Następnie udali się do Ratusza Staromiejskiego, który jest główną siedzibą Muzeum Okręgowego w Toruniu. W jego wnętrzach uczniowie wzięli udział w kolejnych warsztatach „Toruń – królewskie miasto i podziwiali m.in. Salę Mieszczańską z galerią portretów wybitnych mieszczan Torunia (XVI–XVIII wiek), w której znajduje się bodaj najsłynniejszy wizerunek Mikołaja Kopernika na świecie; Salę Królewską z najstarszym w kraju Pocztem królów polskich, Galerię malarstwa polskiego, z dziełami Jana Matejki, Wojciecha Gersona, Stanisława Ignacego Witkiewicza, Jacka Malczewskiego, Juliana Fałata, Andrzeja Wróblewskiego czy Zdzisława Beksińskiego. Na zakończenie uczestnicy wycieczki odwiedzili Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie. Muzealne warsztaty były ciekawą lekcja historii papiernictwa, drukarstwa i kaligrafii na wesoło przy użyciu gęsiego pióra i atramentu. Siedząc przy pulpitach średniowiecznego skryptorium uczniowie cofnęli się w dawne czasy, aby odkryć tajniki warsztatu skryby oraz iluminatora. Materiały takie jak papirus, czy pergamin przestały być tajemnicą. Uczniowie przy użyciu własnych sił wprawili w ruch młyn papierniczy oraz dowiedzieli się jakich roślin włókna były podstawą europejskiego papiernictwa, a także czy pocięte pieniądze mogą stać się ozdobą kartek. Mieli także okazję zanurzyć sito w XVII-wiecznej kadzi, czerpiąc własny papier. Po zapoznaniu się z kolekcją XIX-wiecznych pras drukarskich uczniowie wcieli się w rolę drukarza i, przystępując do egzaminu, sami stworzyli własny certyfikat drukarski. Efektem pracy w średniowiecznych murach muzeum były unikatowe samodzielnie wykonane pamiątki, które wróciły z uczniami do domów i będą przypominać o przeżyciu niezwykłej przygody.